NEWS
30/09/2017

[Άποψη] Πώς το PUBG μπορεί να μεταμορφωθεί σε οργανωμένο esport

Όλοι πλέον γνωρίζουμε το PUBG. Έχει διαμορφωθεί σε ένα παιχνίδι-φαινόμενο και βρίσκεται ακόμα σε early access! Η ιδέα πίσω από αυτό φυσικά δεν είναι και τίποτα καινούργιο. Το συγκεκριμένο game mode έχει δοκιμαστεί και στο παρελθόν σε παιχνίδια όπως το H1Z1 και ενώ είχαν ανταπόκριση, δεν είχαν αυτή την έκρηξη που έχει το PUBG αυτή τη στιγμή.

Το κοινό είναι τεράστιο, το community θα έλεγα σε καλά επίπεδα και το παιχνίδι… Θέλει ακόμα δουλίτσα αλλά προχωράει. Τι συμβαίνει όμως όταν έχουμε πολλούς παίχτες σε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι; Κάποιοι αρχίζουν και γίνονται πολύ καλοί… Γενικά υπάρχει μία σημαντική ομοιότητα ανάμεσα στα sports και τα esports. Μπορούμε να παίξουμε IRL αθλήματα σχετικά εύκολα αλλά… Για να γίνουμε έστω και λίγο καλοί, θέλει μεγάλη προσπάθεια. Για αυτό αρκετοί από εμάς αρκούμαστε σε ένα-δυό ματσάκια ποδοσφαίρου τον χρόνο και τις υπόλοιπες ημέρες το πλάνο έχει μπύρες, πίτσα και άραγμα. 

Αυτό είναι και που κάνει τα αθλήματα όπως το ποδόσφαιρο τόσο δημοφιλή! To skillcap είναι αφάνταστα υψηλό. Έτσι λοιπόν, θέλουμε να καθόμαστε να απολαμβάνουμε το πως παίζει ο χ,ψ Ronaldo. Εκεί είναι και το παιχνίδι με τα esports. Και εγώ, και εσείς μπορούμε να κατεβάσουμε το LoL και να αρχίσουμε να παίζουμε… Αλλά ποιες είναι οι πιθανότητες ένας από εμάς να βάλει τόση προσπάθεια στο παιχνίδι για να γίνει απίστευτα καλός; Θα έλεγα λίγες έως ελάχιστες. Για αυτό τα μεγάλα τουρνουά όπως τα Worlds έχουν εκατομμύρια viewers, γιατί μας αρέσει να βλέπουμε τον χ,ψ Faker να παίζει, να απολαμβάνουμε τα plays του και γιατί όχι; Να τα δοκιμάσουμε στο ladder και να φάμε τα μούτρα μας. Εδώ μοιάζει πολύ με το ποδόσφαιρο.

Συνεπώς, τι κάνει ένα καλό esport; 

Ένα μεγάλο playerbase, ένα υψηλό skillcap και φυσικά… Οργάνωση! Το playerbase υπάρχει, σε αυτό νομίζω δεν χωρά καμία αμφιβολία. Τι γίνεται όμως με το skillcap; Στα χέρια μας έχουμε ένα strategic-heavy shooter όπου οι επιλογές και τα ρίσκα είναι πολλά. Μία squad πρέπει να δουλεύει ρολόι. Ο καθένας συνήθως είναι καλός σε έναν συγκεκριμένο ρόλο και όλοι έχουν άριστη γνώση του παιχνιδιού. Το decision making αποτελεί core στοιχείο καθώς το που θα κινηθεί και με ποιο τρόπο η ομάδα μπορεί να κάνει την διαφορά από το top 100 στο top 5 κάθε παιχνιδιού.

Αποτέλεσμα εικόνας για esports

Από άποψη rng όμως τι γίνεται; Αρχικά να επισημάνουμε ότι πολλά όπλα έχουν καθορισμένα paterns (όπως και στο CS) κάτι που ανεβάζει ακόμη περισσότερο το ταβάνι στο skillcap. Τα spawns με τα loots; Ναι, είναι ένα ρίσκο αλλά λογικά η καλύβα στη μέση του πουθενά δεν θα έχει τα ίδια όπλα με την πόλη οπότε… Ούτε αυτό αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό παράγοντα. Και φτάνουμε στο μεγάλο θέμα, τον κύκλο! Ξέρω, όλοι unlucky, ποτέ δεν μας συμφέρει το πως μικραίνει ο κύκλος και πρέπει να μεταναστεύουμε κάθε φορά. Αλλά και εδώ η Bluehole, ή μάλλον η  PUBG Corporation πλέον τα έχει ήδη σκεφτεί όλα. Μέσα στον κώδικα έχουν συμπεριλάβει εργαλεία για να γίνεται ο κύκλος λίγο πιο προβλέψιμος (πιο «στο κέντρο» του προηγούμενου) συνεπώς ούτε αυτό μας κρατάει πίσω.

Τι μας μένει λοιπόν; Οργάνωση, και φυσικά, spectatability-streamability-castability-you get it. Υπάρχει κόσμος που θέλει να δει το παιχνίδι και αυτό φαίνεται από τα τρελά νούμερα στο Twitch. Όποιος θυμάται στο invitational το μεγάλο πρόβλημα ήταν ότι για τους casters και εν συνεπεία και για τους viewers γινόταν ένας πανικός στο παιχνίδι. Random πιστολίδια, αλλαγές πλάνων, κενά χωρίς νόημα ήταν λίγα από αυτά που αντιμετώπιζαν στο live. Νομίζω ότι υπάρχει και εδώ λύση (δείτε παρακάτω). Σε θέμα της οργάνωσης δεν θα αναφερθούμε στις ομάδες που ήδη έχουν κλείσει τα roster τους αλλά θα επικεντρωθούμε στο πως μπορούν να γίνουν τα τουρνουά.

Πρέπει να υπάρχουν qualifiers

Δεδομένου του τεράστιου player base και του game mode, η εταιρεία οφείλει  να είναι προετοιμασμένη για τεράστιο αριθμό συμμετοχών. Τα qualifiers θα παίξουν και ρόλο μετά σε παρακάτω θέμα.

Θα χρειαστούν πολλά sessions

Ένα παιχνίδι δεν λέει τίποτα. Ένα μικρό missposition είναι ικανό να μας πετάξει από τις πρώτες θέσεις που μπορεί να αξίζαμε και να χάσουμε την πρόκριση για την επόμενη φάση. Τουλάχιστον στα qualifiers θεωρώ πως 3 sessions είναι το minimum.

Σωστό σύστημα βαθμολόγησης

Τι κάνει έναν PUBG παίχτη καλό; Τα kills; Το αν πήρε κοτόπουλο; Δύσκολο να το αποφασίσουμε αλλά μάλλον τείνει προς το δεύτερο. Σκοπός του παιχνιδιού δεν είναι να γίνουμε ψυχροί εκτελεστές. Σκοπός είναι η νίκη. Μετράνε και τα kills για την εξασφάλιση loot και καλύτερων θέσεων στο χάρτη αλλά στο τέλος της ημέρας μπορεί να κερδίσει ο camper με το shotgun που κινήθηκε σωστά στο χάρτη. Αυτό το κομμάτι θέλει πολύ δουλειά αλλά πιστεύω μπορεί να βρεθεί μία μέση λύση που να τους ικανοποιεί σχεδόν όλους.

Έναν σωστό τελικό

Τα έχουμε όλα. Την 100άδα μας, το σύστημα βαθμολόγησης, το hype και τι μας λείπει; Ένα φινάλε! Πως θα γίνει όμως αυτό; Λοιπόν… Μάλλον πάλι θα χρειαστούμε παραπάνω από 1 παιχνίδια αλλά δεν είναι και απαραίτητο. Μία λύση είναι οι παίχτες να έχουν ήδη μαζέψει κάποιους πόντους από τα qualifiers και απλά να βάλουν -οι top 100- τις τελευταίες πινελιές στο scoreboard. Και η άλλη είναι να παίρνουμε αυτούς τους τοπ 100 και να τους βάλουμε να ξαναπεράσουν τα ίδια. Άλλο ένα κομμάτι που θέλει πολύ σκέψη αλλά η λύση εδώ νομίζω μπορεί να έρθει πιο εύκολα.

Να βλέ-πε-ται

Τα είπαμε για το invitational και ερχόμαστε εδώ πάλι. Πως θα παρακολουθούμε τις κινήσεις 25 ομάδων ταυτόχρονα; Τόσα πολλά συμβαίνουν σε αυτό το νησί! Πιστολίδια, εξασφάλιση καλών τοποθεσιών, οι παίχτες βρίσκουν τέλεια items. Τι θα πρωτοδείξει η κάμερα και πιο σημαντικό, τι θα πρωτοcastάρουν οι casters. Εδώ έρχομαι να δώσω μία δικιά μου λύση. Make them fight for the screen time. Θα μάχονται οι παίχτες για το screen time. Δεν νομίζω καμιά ομάδα να μην θέλει να ποζάρει το logo της στο επίσημο live. Από μόνο του αυτό θεωρώ αποτελεί σημαντικό κίνητρο. Φυσικά δεν μιλάω για μία ομάδα. Μιλάω για τρεις ή τέσσερις. Αυτό θα τις κάνει πιο διαχειρίσιμες και οι casters θα μπορούν να παρακολουθούν με ευκολία το progression της καθεμίας. 

Αποτέλεσμα εικόνας για battlegrounds invitational

Πως θα λειτουργεί; Οι καλύτερες ομάδες από τις 4-5 100άδες των qualifiers (με βάση τους πόντους) θα επιλέγονται. Λύνοντας έτσι και το θέμα του «Τι κάνουμε εάν μία ομάδα βρίσκεται ήδη πολύ μπροστά στον όμιλό της και δεν την ενδιαφέρουν τα επόμενα παιχνίδια γιατί έχει ήδη περάσει». Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται και ότι μάλλον δεν θα εξαφανιστούν από τον χάρτη στα 3 πρώτα λεπτά. Είναι οι πρώτοι των πρώτων στα qualifiers, κάτι θα ξέρουν παραπάνω. Αν πεθάνουν οι ομάδες όμως; Λογικά θα βρισκόμαστε ήδη σε ένα μεταγενέστερο στάδιο του παιχνιδιού οπότε μάλλον δεν θα μένουν και πολλές ομάδες για να σχολιάσουμε και τα πράγματα θα είναι σχετικά απλά.

Αυτή ήταν λοιπόν η άποψή μου σχετικά με το PUBG σαν esport και το τι μπορεί να κάνει για να λύσει μερικά από τα βασικά του προβλήματα. Τονίζω, οι απόψεις είναι δικές μου και θα χαρώ πολύ να διαβάσω και τις δικές σας στα comments. Διορθώστε, προσθέστε αφαιρέστε, θα προσπαθώ και να απαντάω σε όσα λέτε. Ο δρόμος είναι μεγάλος και θεωρώ ότι υπάρχει potential αρκεί να γίνουν τα σωστά βήματα. Μέχρι τότε, μείνετε συντονισμένοι στο CowboyTV για περισσότερα νέα!

Shares
LATEST NEWS
Scroll To Top