CLICK FOR FRESH NEWS
NEWS
24/02/2018

Η μεγάλη διαμάχη του Fortnite με το PUBG

Το 2018 είναι πολύ πιθανό να γίνει το έτος των Battle Royale games. Αυτό το σχετικά παλιό genre είδε μια ξαφνική και κατακόρυφη άνοδο μέσα στο 2017, η οποία συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Το καλύτερο; Επιταχύνεται!

Τα δύο μεγάλα παιχνίδια που αυτή τη στιγμή βρίσκονται στην κορυφή είναι σίγουρο το PUBGκαι το Fortnite: Battle Royale της Epic Games. Παρακάτω έχουμε μερικά από τα χαρακτηριστικά των δύο τίτλων (συνοπτικά) που θα μας βοηθήσουν να καταλάβουμε το στιλ τους και να τα «συγκρίνουμε» λίγο καλύτερα.

Fortnite: Battle Royale

  • Battle Royale Game
  • Πρώτη κυκλοφορία: 25 Ιουλίου 2017
  • Early Access
  • Δυνατό «arcade» στοιχείο
  • Πιο ελαφρύ σε σχέση με το PUBG
  • Δωρεάν

PUBG

  • Battle Royale Game
  • Πρώτη Κυκλοφορία: Μάρτιος 2017
  • Επίσημο release: 20 Δεκεμβρίου 2017
  • Δυνατό «ρεαλιστικό» στοιχείο
  • Από τα πιο απαιτητικά Games αυτή τη στιγμή
  • Τιμή: 30 ευρώ στο Steam

Βλέπουμε πολλά ελληνικά/ξένα sites και σελίδες στο Facebook να προχωρούν σε άσκοπες και ανόητες συγκρίσεις των δύο παιχνιδιών. Θέλω να ελπίζω ότι δεν είμαι ο πρώτος που θα σας πω ότι τα δύο αυτά games πολύ απλά δεν συγκρίνονται! Ναι, καταλαβαίνω ότι είναι και τα δύο «Battle Royales» αλλά κάπου εκεί τελειώνουν και οι ομοιότητές τους.

Ξεκινάμε με το PUBG. Όσοι βρίσκονται στην αντίπερα όχθη το χαρακτηρίζουν ως ένα απίστευτα βαρετό game με 30 λεπτά looting και 10 δευτερόλεπτα fight. Το optimiζation είναι άθλιο, οι servers χάλια, το community εκνευριστικό, οι hackers άπειροι και σε καμία περίπτωση δεν αξίζει τα 30 ευρώ.

Δεν θα σας το κρύψω, είμαι die-hard Fortnite fan. Δεν μπορώ όμως σε καμία περίπτωση να δικαιολογήσω τέτοιους χαρακτηρισμούς για το PUBG. Μπορεί όντως πολλά παιχνίδια να έχουν αρκετό looting και να τελειώνουν άδοξα. Μπορώ να κάτσω να σχολιάσω το γιατί αυτό συμβαίνει σε νέους παίχτες πολύ περισσότερο απ’ ότι σε έμπειρους, αλλά νομίζω είναι αυτονόητο, οπότε θα παραθέσω ένα άλλο επιχείρημα. Σκεφτήκατε ότι μπορεί σε κάποιους να αρέσει όλο αυτό το theme;

Το να βρίσκεσαι μέσα σε μια τεράστια έρημο χωρίς να ξέρεις ποιος βρίσκεται που, να προσέχεις κάθε σου βήμα και να βρίσκεσαι πάντα σε ετοιμότητα. Τους αρέσει να βλέπουν το πως πέθαναν. Κάθονται και σκέφτονται, «Τι έκανε καλύτερα ο άλλος;», «Μήπως να το εφαρμόσω και εγώ;». Θα χάσουν και θα ξαναχάσουν. Το KD θα πάει στο 0.3, αλλά τους αρέσει! Θέλουν να γίνουν καλύτεροι. Αυτό το αρκετά περίεργο συναίσθημα είναι που κρατάει τους παίχτες και μόλις καταφέρουν να πάρουν το πρώτο «κοτόπουλο», θα ξέρουν ότι στο τέλος ήταν worth it. Δεν είναι βαρετό game. Είναι ένα δύσκολο game που θέλει αφοσίωση και διάθεση για βελτίωση. 

Είχα την ευκαιρία να μιλήσω με αρκετούς έμπειρους παίχτες της Ελλάδας και του εξωτερικού και όλοι φάνηκαν να πιστεύουν το ίδιο πράγμα. Το παιχνίδι έχει ορισμένα «σκαλοπάτια». Κάθε φορά που σκαρφαλώνεις ένα μπορείς να το αισθανθείς και μεταφράζεται άμεσα και μέσα στο παιχνίδι σου. Είναι μια χρονοβόρα διαδικασία αλλά τα αποτελέσματα είναι εμφανή.

Όσον αφορά τους servers και το optimiζation θα αναγκαστώ να συμφωνήσω ότι έχουν τα θεματάκια τους. Πολλοί θα ενισχύσουν τη θέση τους λέγοντας ότι είναι ανεπίτρεπτο για ένα «Released» game, στο οποίο επίσης πρέπει να συμφωνήσω. Καταλαβαίνω ότι υπήρξε πολύ hype για το release του παιχνιδιού και η εταιρεία έπρεπε να απαντήσει αλλά όπως αποδείχθηκε δεν ήταν όλα έτοιμα. Έχουμε αρκετά bugs και οι servers τείνουν να κάνουν τα δικά τους. Παρ’ όλα αυτά, η PUBG Corp. δεν έχει αφήσει το game στην τύχη του και προσπαθεί να κάνει τα πάντα για να βελτιώσει την ποιότητα του παιχνιδιού της.

Στο θέμα του community και κυρίως των Hackers, γίνονται τεράστιες προσπάθειες, αλλά η εταιρεία φαίνεται να βρίσκεται πάντα μισό βήμα πίσω. To Battleye μοιράζει πραγματικά εκατομμύρια bans, αλλά οι παίχτες φαίνεται κάθε φορά να επιστρέφουν με πιο εξελιγμένα και πιο δύσκολα ανιχνεύσιμα Cheats. Είναι ένα πρόβλημα που χρειάζεται λύση αλλά πιστεύω θα αργήσει. Το community προσωπικά, πέρα από τα «China number one» και τις βρισιές στο pre-game δεν μου έχει δείξει τίποτα παραπάνω άσχημο και έτσι δεν θεωρώ ότι αποτελεί πρόβλημα.

Πάμε όμως λίγο και στην άλλη πλευρά. Να δούμε λίγο το παιχνίδι που όντως έχει δεχθεί άπειρο bullying σε σημείο που έχει αρχίσει να κουράζει.

Ναι, εννοώ το PUBG των φτωχών, το minecraft με όπλα, το «cartoon», «αυτή η αηδία  που μόνο χτίζεις και τα shotguns είναι σπασμένα», το παιχνίδι για δεκάχρονα (ξέχασα κάτι;) , το Fortnite: Battle Royale.

Από που να αρχίσω και που να τελειώσω… Αρχικά πάμε στο θέμα της τιμής. Όποιος πιστεύει ότι κάποιος θα μείνει σε ένα κακό game επειδή απλά «είναι δωρεάν» τότε μάλλον το PUBG είναι το πρώτο game που αγοράζει… Έπειτα, μάλλον δεν έχει παίξει ποτέ αυτό το «παιδικό» game που λέγεται minecraft. Μακάρι όλα τα παιχνίδια να ήταν τόσο περίπλοκα όσο το minecraft, και όσοι όντως έχουν ασχοληθεί με το game γνωρίζουν πολύ καλά για ποιο πράγμα μιλάω. 

Αν υπάρχει κάποιο argument για το aiming στο Fortnite, ένα κομμάτι του παιχνιδιού που ήδη δέχεται αλλαγές για να γίνει πιο «competitive» τότε θέλω να μιλήσω λίγο για ένα άλλο mechanic που συμπληρώνει το συγκεκριμένο. Φυσικά αναφέρομαι στο χτίσιμο. Συμπληρώνει το aiming και είναι από τα πιο δύσκολα κομμάτια του παιχνιδιού. Χρειάζεται ταχύτητα, ακρίβεια και εμπειρία για να χτίσει κάποιος σωστά. Όταν όμως τα καταφέρνει είναι σαν να έχει κερδίσει το μισό fight, για να μην πω και παραπάνω. Το να βλέπεις δύο παίχτες αντίπαλους στο Fortnite που ξέρουν να παίζουν είναι πραγματικά συναρπαστικό. Τεράστια towers χτίζονται μέσα σε δευτερόλεπτα, shots μέσα από παράθυρα στους τείχους που χτίζονται στο φτερό και ένα απίστευτο φαινομενικά «χάος» που στην πραγματικότητα κρύβει πολλές στοχευμένες κινήσεις πίσω του.

Οι λόγοι για τους οποίους το Fortnite είναι χειρότερο από το PUBG δεν υπάρχουν! Τα επιχειρήματα είναι άκρως παιδιάστικα και οι παπαγάλοι που τα διαδίδουν τα αντέγραψαν από κάποιον streamer ή παίχτη, που στην τελική ξεκίνησε να παίζει και ο ίδιος Fortnite. Έχουν παίξει το πολύ μια φορά το παιχνίδι, δεν έχουν γνώση του τι περιέχει και απλά θέλουν να συμφωνούν με το ευρύ κοινό. Στην τελική, άμα ένα παιχνίδι έχει «arcade» ή «cartoon» γραφικά σημαίνει ότι είναι κακό και παιδικό; Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα τέτοιων παιχνιδιών που είναι όχι απλά εξαιρετικά, αλλά έχουν και δική τους competitive σκηνή (League of Legends, Super Smash Bros).

Το συμπέρασμα είναι ένα. Τα δύο παιχνίδια είναι εντελώς διαφορετικά και όποιος προσπαθήσει να τα συγκρίνει πολύ πιθανό να μην έχει ιδέα πως να παίζει κανένα από τα δύο. Συνεπώς, καλό θα ήταν να μην τον ακούτε διότι δεν έχει τίποτα να σας προσφέρει.

Όσοι παρακολουθούν όσα γράφω, γνωρίζουν ότι μου αρέσει να μιλάω με νούμερα. Αυτά λένε την δική τους ιστορία, για τους δικούς τους λόγους. 

Αρχικά πάμε στα downloads. Το Fortnite έχει εκατομμύρια παραπάνω downloads, κάτι που μπορεί να αποδοθεί εύκολα στη «δωρεάν» φύση του game συνεπώς δεν μπορούμε να στηρίξουμε κάποιο επιχείρημα εκεί.

Εκεί όμως που πρέπει να αναφερθούμε είναι στους ταυτόχρονους παίχτες. Δεν θα συγκρίνω τα δύο games, απλά θα υπογραμμίσω μια αισθητή πτώση που παρουσιάζει το PUBG τους τελευταίους μήνες.

Μπορεί να προκαλέσει έκπληξη σε πολλούς ότι το PUBG έχει αρχίσει να χάνει έδαφος. Μέσα στο Φλεβάρη είχαμε μια κατακόρυφη πτώση των μέσων ταυτόχρονα συνδεδεμένων παιχτών, την ίδια στιγμή που το Fortnite παρατηρεί τρομακτική άνοδο, ξεπερνώντας μάλιστα και το ρεκόρ του PUBG πριν λίγες εβδομάδες.

Αυτό συμβαίνει για δύο λόγους. Αρχικά, το Fortnite είναι ένα παιχνίδι που τρέχει πολύ καλά σε κονσόλες. Συνεπώς τραβάει σημαντικό κομμάτι του κοινού του από εκεί και επιπλέον, είναι δωρεάν και τρέχει πιο εύκολα σε αδύναμα συστήματα. Αν και το δεύτερο σπάνια είναι ο λόγος, ισχύει σε αρκετές περιπτώσεις.

Κάτι άλλο που πρέπει επίσης να παρατηρήσουμε είναι το τι συμβαίνει στο Twitch. Το PUBG έχει χάσει την πρωτιά και το Fortnite του την έκλεψε. Βρίσκεται μπροστά στα Battle Royale games σχεδόν όλο το 24ωρο και πολλοί PUBGS streamers κάνουν το βήμα προς το άλλο BR game. Τρανταχτό παράδειγμα είναι αυτό του DrDisrespect, του πιο διάσημου streamer στο PUBG που έχει «μοιράσει» τα streams του στα δύο παιχνίδια. Ακόμα και όταν streamάρει Fortnite όμως σπάνια βρίσκεται στην πρώτη ή την δεύτερη θέση μιας που αυτές τις κατέχουν ο Ninja και άλλοι streamers όπως ο Myth και ο Dakotaz.

Κατά καιρούς ακούγεται ότι αν δεν υπήρχαν αυτοί οι creators το Fortnite θα είχε εξαφανιστεί, το οποίο θα έρθω να αντικρούσω με μια σκέψη μου. «Τι θα γινόταν άμα δεν υπήρχε ο Doc;».

Μην ξεχάσετε να μας πείτε την δική σας άποψη στα comments, τα οποία φυσικά θα διαβάσω και θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλα. Δεν υπάρχει λόγος για καβγάδες, μπορούμε να συζητήσουμε με επιχειρήματα και εν καιρό να συμφωνήσετε όλοι μαζί μου.

Το 2018 θα είναι μια πολύ σημαντική χρονιά για τα δύο παιχνίδια και συνεπώς, για της δύο εταιρείες. Θα έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε την εξέλιξή τους και φυσικά τα πρώτα βήματά τους σαν eSports. Μέχρι τότε, μείνετε συντονισμένοι στο CowboyTV για περισσότερα νέα!

Shares
Scroll To Top