Οι πολυεθνικές με αρκετά ελαστική “Ιδεολογία”

1 μήνα πριν.

Δύο όψεις του ίδιου νομίσματος πως αντιδρούν οι ίδιες εταιρίες σε όχι και τόσο διαφορετικά γεγονότα

Πρόσφατα μετά τα θλιβερά γεγονότα της 25ης Μαΐου οπού ένας μαύρος πολίτης της Αμερικής δολοφονήθηκε μέρα μεσημέρι από αξιωματικούς της αστυνομίας σε δημόσια θέα, ήταν η απαρχή για ένα μεγάλο κίνημα διαδηλώσεων στην Αμερική. Τις διαδηλώσεις υπέρ των δικαιωμάτων τον σκουρόχρωμών και τον προκατειλημμένο ρατσισμό που είναι βαθιά ριζωμένος στην Αμερικάνικη κουλτούρα φυσικά “στήριξαν” εκτός και από διάσημες eSport περσόνες και πολλές πολυεθνικές δημοσιεύοντας σκουρόχρωμών κατά του ρατσισμού.

Βάζοντας όμως αυτές τις εταιρίες στο μικροσκόπιο καταλαβαίνεις ότι είναι απλά ένα PR trick μιας και κατά τα πρόσφατα χρόνια έχουν αποδείξει ότι το ήθος τους είναι αρκετά κατακριτέο. Πιο συγκεκριμένα μια μερίδα από τις εταιρίες που τώρα δηλώνουν ότι βρίσκονται δίπλα στους διαδηλωτές για τους καταπιεσμένους, πριν λιγότερο από ένα χρόνο προσπάθησαν να σωπάσουν παίχτες από το Hong Kong που προσπάθησαν να ενημερώσουν τον κόσμο για την κατάσταση στην χώρα τους.

Η Blizzard ban-αρε τον Blitzchung από όλες τις πλατφόρμες της, καθώς του έκοψε ένα πολύ βαρύ πρόστιμο και χρειάστηκε να επέμβουν αμέτρητοι influencers που σχετίζονται με τα games της εταιρίας για να μειωθεί η ποινή του παίχτη και το ποσό του προστίμου. Από την άλλη η πολύ αγαπημένη Riot δεν στάθηκε αντίθετη με το πως αντιμετώπισε η Blizzard το γεγονός και ανακοίνωσε ότι απαγορεύει τους παίχτες και χρήστες της πλατφόρμας τους να κάνουν δηλώσεις που να κλιμακώνουν “ευαίσθητα” ζητήματα. Μιας και ένα μεγάλο ποσοστό της eSports σκηνής του LoL απαρτίζεται από Ασιάτες, η riot δεν ήθελε να γίνει το ίδιο και να μπει η ίδια στο στόχαστρο.

Φαίνεται ότι τα περιστατικά στο Hong Kong δεν ήταν αρκετά viral ή trendy ώστε να αξίζει να “στιγματίσουν” οι δύο αυτές εταιρίες την εικόνα τους στην Κινέζικη αγορά. Άλλη μια εταιρία οπού “φίμωσε” τα γεγονότα για το Hong Kong, η Sony, δήλωσε ότι “All lives will not matter until Black lives does”. Ωστόσο τον Φεβρουάριο του 2020 ο οργανισμός WPO (World Photography Organization) όπου η sony είναι ο tittle sponsor κατέβασε από την σελίδα του όλες της φωτογραφίες που σχετίζονταν με της διαδηλώσεις του Hong Kong. Το αξιοσημείωτο είναι ότι τρείς φωτογράφοι οπού διαγωνίζονταν για το Sony World Photo Awards βρήκαν της δουλείες τους να εξαφανίζονται ( Ko Chung Ming’s “Wounds of Hong Kong”, David Butow documentary “Battleground Hong Kong” και Adam Ferguson ” Hong Kong protesters”). H WPO δήλωσε “ερευνούμε τις ανησυχίες που έθεσαν μερικά μέλη από το κοινό τους” .

Τέλος οι Μarvel και Disney τώρα τάσσονται υπέρ του κινήματος #BlackLivesMatters, αρκεί να μην αφορά τα Posters τους, μιας και αφαίρεσαν και έβαλαν μάσκα στους μελαμψούς ηθοποιούς στην διαφημιστική τους καμπάνια στην Κίνα.

Comments

Αυτός ο Ιστότοπος χρησιμοποιεί Μπισκότα (Cookies)

Τα Cookies είναι αρχεία τα οποία αποθηκεύονται στον υπολογιστή σας και μας βοηθάνε να σας εξυπηρετούμε καλύτερα με βάση τις προσωπικές σας προτιμήσεις.Τα Cookies μας είναι απόλυτα ασφαλή.

Καθώς και Cookies προερχόμενα απο τρίτες σελίδες, όπως Google Analytics, Facebook και Twitter, για ανάλυση των προτιμήσεων σας στο περιεχομένο της Ιστοσελίδας μας και για τα Comments σας, για να σας παρέχουμε περισσότερο και καλύτερο υλικο.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

x
Scroll To Top