Gaming

League of Legends Patch 11.6 Notes: Rework στον Xin Zhao- Battle Academia Skins

Το πολυαναμενόμενο patch 11.6 του League of Legends είναι πλέον γεγονός. Το εν λόγω patch έρχεται να αλλάξει μερικά από όσα γνωρίζαμε, με σήμα κατατεθέν τον Xin Zhao ο οποίος θα δεχθεί ένα μικρό rework.

Στο στόχαστρο των nerfs έχει μπει από καιρό το Lifesteal/ Healing, το οποίο θα δει αρκετές μειώσεις. Πιο συγκεκριμένα, τα Blade of the Ruined King, Stridebreaker και Sterak’s Gage θα δεχθούν αρκετές μειώσεις όσον αφορά τα στατιστικά. Παράλληλα με το nerf στο healing, τα Ability Power items θα δυναμώσουν, λόγω της δυσκολίας των mages κατά της 11η σεζόν.

 

Άλλο μια μείωση που σίγουρα γυρνάει κεφάλια, αποτελεί αυτή του Karthus, του οποίου το damage στο Q θα μειωθεί, λόγω των μεγάλων win ratio που έχει…σε όλα τα lanes. Από την άλλη, η πολύ αγαπητή σε όλους μας Akali, θα δει κάποια buffs λόγω του underperform που κάνει τον τελευταίο καιρό.

 

Πέραν των προαναφερθέντων, στη λεζάντα του εν λόγω patch αναγράφεται ένα και μοναδικό όνομα και αυτό είναι του Xin Zhao. Αναφορικά, ο εν λόγω κύριος δυσκολεύεται όσον αφορά το playrate, έχοντας μόλις 1.23%. Γιαυτό το λόγο, το kit του θα δει μεγάλες ανανεώσεις οι οποίες.θα κάνουν αρκετό…ντόρο.

 

Εισερχόμενοι στον τομέα cosmetics, θα δούμε πως η Riot Games δεν αμέλησε να κάνει αυτό που ομολογουμένως κάνει πολύ καλά. 5 νέες αμφιέσεις θα φτάσουν στο Rift, οι οποίες είναι όλες εξαιρετικές.

Ακολουθεί η λίστα των αμφιέσεων με τις τιμές τους:

  • Caitlyn ⁠(Legendary) ⁠— 1820 Riot Points
  • Wukong (Epic) ⁠— 1350 Riot Points
  • Garen ⁠(Epic) ⁠— 1350 Riot Points
  • Yone ⁠(Epic) ⁠— 1350 Riot Points
  • Leona (Epic) ⁠— 1350 Riot Points
  • Leona (Prestige) ⁠— 100 Prestige Points

Παρακάτω ακολουθεί η πλήρη λίστα των patch notes:

Champions

Akali

Base stats

  • Health: 575 ⇒ 500
  • HP per level: 95 ⇒ 105

Passive: Assassin’s Mark

  • Energy restore removed

Q: Five Point Strike

  • Energy cost: 120-100 ⇒ 130-70
  • Five Point Strike no longer deals 25% bonus magic damage to minions and monsters.

W: Twilight Shroud

  • New: Twilight Shroud now increases Akali’s maximum energy by 80 (and still restores 80 energy)

E: Shuriken Flip

  • Total damage: 100/170/240/310/380 (+70% AD) (+100% AP) ⇒ 100/187.5/275/362.5/450 (+85% AD) (+120% AP)
  • Percentage of total damage on initial hit: 50% ⇒ 30%
  • Percentage of total damage on secondary hit: 50% ⇒ 70%

R: Perfect Execution

  • R1 damage type: Physical ⇒ Magic
  • R1 damage amount: 125/225/325 (+50% bonus AD) ⇒ 80/220/360 (+50% bonus AD) (+30% AP)

Gnar

W: Hyper

  • Bonus base damage: 10/20/30/40/50 ⇒ 0/10/20/30/40

Hecarim

Q: Rampage

  • Damage: 60/102/144/186/228 ⇒ 60/97/134/171/208

Karthus

Q: Lay Waste

  • Damage: 45/65/85/105/125 (90/130/170/210/250) ⇒ 45/62.5/80/97.5/115 (90/125/160/195/230)

LeBlanc

W: Distortion

  • Cost: 60/75/90/105/120 mana ⇒ 60/70/80/90/100 mana

Lillia

R: Lilting Lullaby

  • Cooldown: 130/110/90 seconds ⇒ 150/130/110 seconds

Pyke

E: Phantom Undertow

  • Cooldown: 15 seconds ⇒ 15/14/13/12/11 seconds

Renekton

R: Dominus

  • Bonus health: 250/500/750 ⇒ 250/400/550

Sylas

Passive: Petricite Burst

  • Bonus attack speed: 80% ⇒ 125%.

W: Kingslayer

  • Cooldown: 13/11.5/10/8.5/7 seconds ⇒ 13/11.25/9.5/7.75/6 seconds
  • Cost: 70/80/90/100/110 mana ⇒ 60/70/80/90/100 mana
  • Heal ratio: 50% AP ⇒ 45% AP

Urgot

W: Purge

  • On-hit damage effectiveness: 75% ⇒ 50%

Volibear

W: Frenzied Maul

  • Healing from Wounded monsters is no longer halved (still reduced against minions)

E: Sky Splitter

  • Damage cap: 150/300/450/600/750 ⇒ 750 at all ranks

Xin Zhao

Passive: Determination

  • Heal: 10-112 (levels 1-18) ⇒ 7-92 (levels 1-18)
  • Heal AP ratio: 40% ⇒ 55% AP
  • Bugfix: Xin Zhao now correctly consumes his Passive – Determination stacks after basic attacking an enemy shortly after casting W – Wind Becomes Lightning

Q: Three Talon Strike

  • Bonus physical damage: 20/28/36/44/52 ⇒ 16/25/34/43/52

W: Wind Becomes Lightning

  • Cooldown: 12/11/10/9/8 seconds ⇒ 12/10.5/9/7.5/6 seconds
  • Cost: 45 mana ⇒ 60 mana
  • Reduced damage against minions: 50% ⇒ 50%-0% (levels 1-16)
  • Slash cast time: 0.5-0.4 seconds (based on attack speed) ⇒ 0.5 seconds
  • Thrust’s damage now increases by up to 33% based on critical strike chance
  • Thrust range: 900 ⇒ 1000
  • Thrust missile speed: 5000 ⇒ 6250
  • Thrust damage ratio: 50% AP
  • Thrust now Challenges enemy champions and monsters and reveals them for 3 seconds
  • Hitbox now extends slightly behind Xin Zhao for visual clarity

E: Audacious Charge

  • Audacious Charge’s cast range increases to 1100 on Challenged enemies

R: Crescent Guard

  • Damage ratio: 100% AD ⇒ 100% AD, 110% AP

Items

Blade of the Ruined King

  • Lifesteal: 12% ⇒ 10%
  • Siphon damage: 40-120 (levels 1-18) ⇒ 40-150 (levels 1-18)

Liandry’s Anguish

  • Liandry’s no longer grants 5% magic penetration per second against burning targets
  • Liandry’s now grants up to 12% bonus magic damage to champions based on their bonus health (maximum 1250 bonus health)

Luden’s Tempest

  • Dealing ability damage to an enemy champion now also reduces Echo’s cooldown by 0.5 seconds (up to 3 seconds per ability)

Immortal Shieldbow

  • Lifesteal: 12% ⇒ 10%
  • Immortal Shieldbow no longer grants 15% lifesteal for 8 seconds
  • Immortal Shieldbow now grants 13-35 AD when triggered
  • Shield: 250-700 ⇒ 300-800

Ironspike Whip

  • Total cost: 1200 gold ⇒ 1100 gold
  • Cooldown: 15 seconds ⇒ 20 seconds

Rabadon’s Deathcap

  • Total cost: 3800 gold ⇒ 3600 gold

Seeker’s Armguard

  • Bonus armor per kill: 1 ⇒ 0.5
  • Maximum armor: 30 ⇒ 15

Shureyla’s Battlesong

  • Inspire cooldown: 90 seconds ⇒ 75 seconds

Sterak’s Gage

  • After dealing damage to or taking damage from an enemy champion, the first stack heals you for [2% for melee | 1.2% for ranged] of maximum health, decreasing by 50% per stack afterwards, over 6 seconds.
  • Bugfix: Fixed a bug where Sterak’s Gage’s Bloodlust passive would not heal the user for each champion they were in combat with

Stridebreaker

  • Health: 300 ⇒ 200

Sunfire Aegis

  • Ability haste: 15 ⇒ 20
  • Immolate damage per stack: 10% per second, up to 60% ⇒ 12% per second, up to 72%

Verdant Barrier

  • Magic resist per kill: 0.5 ⇒ 0.3
  • Maximum magic resist: 15 ⇒ 9
  • Ability power: 25 ⇒ 20

Void Staff

  • Total cost: 2500 gold ⇒ 2700 gold
  • Ability power: 65 ⇒ 70

Runes

Fleet Footwork

  • Heal ratio: 30% AP ⇒ 20% AP

Ravenous Hunter

  • Ravenous Hunter no longer has a base of 1% omnivamp
  • Omnivamp per stack: 1.7% ⇒ 1.5%

Summoner Spells

Smite

  • Base heal: 70 ⇒ 90

Teleport

  • Teleport now removes Homestart and respawn Homeguard
  • Bonus movement speed: 30/40/50% (levels 1/6/11) ⇒ 50%
  • Cooldown: 420-240 seconds (levels 1-18) ⇒ 420-210 seconds (levels 1-18)

Jungle

Gromp

  • Heal: 60-230 (levels 1-18) ⇒ 90-243 (levels 1-18)
  • XP: 125/128.13/134.38/143.75/156.25/168.75 (levels 1/3/4/5/7/9) ⇒ 135/138.38/145.13/155.25/168.75/182.25 (levels 1/3/4/5/7/9)

 

  • Bugfixes

    • Rewrote the code that was responsible for constantly alerting players with multiple Key Fragment notifications (we’ll also be keeping a close eye on it)
    • Fixed a player presence data issue where people in your lobby would not appear as Online and/or would not update when a player changed their Summoner Icon
    • Fixed Honor rewards image sizes
    • Fixed the missing images for some Missions tooltips
    • Players can now turn off Collection tab notifications for newly acquired content via Settings
    • Fixed the formatting and vocabulary in Teleport’s tooltip
    • Kassadin’s W – Netherblade now properly grants mana stacks from Tear of the Goddess
    • Serpent’s Fang’s Shield Reaver no longer applies to minions and turrets
    • Fixed a bug where Samira’s W – Blade Whirl’s second attack would sometimes not inflict damage
    • Fixed a bug where Banshee’s Veil’s Annul passive cooldown would not display in the player’s inventory
    • Fixed two bugs where attacks from Urgot’s W – Purge and Lucian’s P – Lightslinger did not count as unique attack instances for Manamune stacking, Muramana on-hit, Runaan’s Hurricane, and Ravenous Hydra
    • Fixed a bug where Ornn’s Syzygy’s Ever Rising Moon passive would not go on cooldown as long as he was basic attacking with Black Cleaver in his inventory
    • Fixed a bug where Muramana’s on-hit effects would not be applied every third attack when the player has Guinsoo’s Rageblade
    • Shyvana now properly gains additional Fury generation from Cloud Dragons and Cloud Souls
    • Fixed a bug where right-clicking a Long Sword in Noonquiver’s build path within Immortal Shieldbow, Galeforce, or Kraken Slayer’s build paths would make you unintentionally purchase the Dagger next to it instead
    • Anivia’s R – Glacial Storm no longer toggles off when using Hextech Rocketbelt
      Fixed a bug where Daisy’s 3rd AoE attack was accidentally using Ivern’s AD instead of Daisy’s AD

Πηγή: https://www.dexerto.com/league-of-legends/league-of-legends-patch-11-6-notes-1529580/

Αυτός ο Ιστότοπος χρησιμοποιεί Μπισκότα (Cookies)

Τα Cookies είναι αρχεία τα οποία αποθηκεύονται στον υπολογιστή σας και μας βοηθάνε να σας εξυπηρετούμε καλύτερα με βάση τις προσωπικές σας προτιμήσεις.Τα Cookies μας είναι απόλυτα ασφαλή.

Καθώς και Cookies προερχόμενα απο τρίτες σελίδες, όπως Google Analytics, Facebook και Twitter, για ανάλυση των προτιμήσεων σας στο περιεχομένο της Ιστοσελίδας μας και για τα Comments σας, για να σας παρέχουμε περισσότερο και καλύτερο υλικο.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

x